divendres, 13 de juny del 2008

Pel·lícula "23 d'abril", del director David Villarreal

Amb motiu de l'Aplec de Sant Jordi d'aquest any 2008, es va convocar un concurs de curtmetratges. El curtmetratge guanyador va ser 23 d'abril, del jove director navarclí David Villareal (que recentment se l'ha pogut veure actuant a l'obra de teatre Temps era temps). L'argument de la pel·lícula gira a l'entorn de dos personatges que han quedat atrapats a l'interior d'un edifici en flames (al lavabo d'un segon pis), que intentaran salvar-se mentre els bombers encara no han arribat. Els papers principals els interpreten la Judit Soldevila i l'Eric Patricio.
En la pàgina web de la pel·lícula podem trobar diversa informació sobre aquest curtmetratge i part dels materials del making of. Entre d'altres coses s'hi pot veure el trailer i les "tomes falses". Segons informa el propi director, tan aviat com puguin també hi penjaran la pel·lícula.
Hem demanat al David que ens expliqui com va ser el procés de creació de 23 d'abril. Aquí tenim les seves paraules:
"Tenia una cançó de la BSO de La busqueda, que m'agrdava molt, i escoltant-la i pensant vaig fer una frase, i a partir de la frase la vaig anar desenvolupant fins a formar una idea d'una pàgina, més o menys. Més tard veig fer el guió i vaig pensar els diferents candidants per a que protagonitzessin la pel·lícula, tenint en compte si tenien experiència, si eren més o menys bons i si entre ells tenien bon rotllo. Els tècnics ja sabia qui ho faria, perquè anteriorment ja havia gravat curts amb ells.
Els actors i els tècnics van estar d'acord amb mi de fer-ho; els hi vaig explicar com seria i ells també van aconsellar i van fer canviar coses del guió: canvis de paraules, fer un moviment diferent...
Jo em vaig encarregar de comprar les bombes de fum, de comprar els papers de cel·lofana, de tenir la camara, els focus... Vem quedar 2 dies per gravar-la, d'unes 3 o 4 hores per dia. El rodatge va ser complicat, perquè es gravaba en interiors d'una casa de veritat i entre els tècnics (3) i els actors (3 més), els focus, les bombes de fum, el portàtil amb uns altaveus engegats i tot aixó, doncs ocupaven espai i era difícil cordinar-ho i moure-s'hi.
Un cop fet el rodatge, vaig fer el muntatge i vem entragar-lo. I vem guanyar."
Ens ha informat també que properament estrenarà una nova pel·lícula, Ádeu Estel, una història tràfica sobre les dificultats d'una perella d'enamorats després que ella hagi patit un accident. La data d'estrena està prevista per al dia 22 d'aquest mes. I no només això, ja està treballant amb el guió de la següent, una pel·lícula d'acció i aventures titulada El ganivet d'or. Ja n'anirem informant.